Metin2, moja psychoanalýza I.

Autor: Kati Rusková | 20.9.2013 o 9:22 | (upravené 20.9.2013 o 10:48) Karma článku: 4,14 | Prečítané:  212x

Mám už svoj vek a preto som si myslela, že počítačové hry nie sú pre mňa, že som nemehlo na niečo podobné . Hrala som len solitaire alebo mahjong. Občas som ale presurfovala internet, či nenájdem podobné hry. Vtedy mi google vyhodil hru metin2 ,hneď na začiatku sa objavil drak .Draci a dráčikovia sú moja slabosť a tak som sa začítala do príbehu hry.

Okrem drakov ,dráčikov a iných fantasy bytostí mám slabosť aj na minulosť,tú predhistorickú. A ako som čítala príbeh, tak som mala dojem, že je to akési zrkadlenie historie Zeme, určite fantasy,ale predsa. Celým príbehom sa tiahla sila troch,tri národy spriaznené a predsa také cudzie,traja dračí bohovia ,dvaja muži a jedna žena/koľko takých legiend máme ? isis,Osiris,Seth.Artuš ,Guinevre, Lancelot. Tristan ,Isolda,Mark.... /

Napadlo ma začnem hrať, veď je to na nete, keď sa aj zosmiešnim, tak čo ,budem to vedieť iba ja . Po počiatočných ťažkostiach keď som s postavou vrážala  do každej budovy, mosta, či skaly,keď som si myslela , že postava je oblečená ak má v inventári výzbroj.... nie ,nechcela som nakrmiť hladné beštie,čo keď budú milšie. Na začiatku som ani nešla na forum, veď nič neviem,až neskôr som pochopila , že forum je práve pre takých nováčikov ako ja . Po výmene niekoľkých postáv ma hra začala zaujímať a začala som aj nadväzovať priateľstvá.

Ako som postupovala v leveli, tak som spoznávala príbeh a začal ma zaujímať. Klobúk dolu pred ľuďmi, ktorí tento príbeh písali, alebo aspoň inšpirovali. Zrazu som začala lepšie chápať ženskú a mužskú časť , pochopila som aj to, že nenávisť,zlosť,nespokojnosť,žiarlivosť nás neposúva vpred, iba zdržuje na ceste . V hre človek mohol rozbiť kameň smútku, alebo boja,či žiarlivosti, ale v živote to nejde . A predsa sa musíme cez tieto emocie preniesť. Veď kým ich nespoznáme, kým nezistíme čo túto emociu v nás vyvolalo, ani ju neviem  ukončiť. A čuduj sa svete, pri rozbíjaní kameňov metin , som si veľa emocií  utriedila. A bola tu ďaľšia vec. Vždy som si myslela, že som bojovník. Ale ako som začala hrať za bojovíka , či už telo,alebo mentál nešlo mi to. Určite postupovala som, ale veľkú spokojnosť som necítila. Priťahuje ma mágia, tak som skúsila suru. ale ani toto nebolo ono, "necítila" som postavu .Šamanke som sa vyhýbala, zdala sa mi veľmi afektovaná a priznajme si len akýsi prívesok.Síce  som si ju spravila, bojovníčka potrebovala bufy ,ale nechápala som ju. Skúsila som ninju, katastrofa,jednoducho som tej postave nerozumela.Takže nie som bojovníčka, ani mág,ani ninja tak čo som? Šamanku som naďalej nebrala so úvahy.

Ďaľšia vec, čo som o sebe zistila, že hoci ja rada pomáham, sama neviem požiadať o pomoc. A k aj v skutočnom živote to tak bolo. Vždy som sa snažila zvládnuť všetko sama ,nevedela som ako požiadať o pomoc,tak si každý myslel, že ju ani nepotrebujem. Vždy som bola presvedčená, že som priateľská ,ústretová ,spolupracujúca. Tu som zistila, že síce je to pravda, ale len vtedy dokážem spolupracovať, keď  sa cítim slobodná. Ináč to je katastrofa,preto som aj dlho nevedela nájsť vhodný cech.

Pri hre som zistila ´daľšiu zaujímavú vec.Bez ohľadu na vek /a keď som konečne zavítala na forum,zistila som, že veru tu hrajú od 9 - 70 rokov  hráči/ boli hráči v troch kategoriách:

1/  hráči, ktorí si prečítali príbeh, zdal sa im zaujímavý a tak začali hrať. Učili sa, zlepšovali, komunikovali a časom vytvorili dobrú komuinitu,spolupracujúcu,a aj keď si mysleli, že je to len hra,predsa im len pomohla v skutočnom živote .Chceli byť dobrí, ale nie za každú cenu.Investovali do hry, ale zase nie veľké peniaze. A tak keď prišiel čas, tak sa vedeli od hry odpútať a ísť ďalej v živote.

2/  hráči ,ktorí síce príbeh prečítali, aj úlohy robili bez problémov, ale nezamýšľali sa nad hrou.Snažili sa byť medzi špičkou v hre,niektorí investovali do hry, niektorí len využili trh v hre pre získanie lepšej výzbroje,lepších schopností.Táto skupina bola najrôznorodejšia, boli medzi nimi hráči, ktorí si len chceli dokázať,že vedia rýchle postúpiť medzi elitu hry a keď sa to podarilo, tak skončili. Boli tu hráči ktorí boli doslova počítačoví maniaci, ich život to bol svet metinu a len tak mimochodom život "tam vonku" ... S pomedzi týchto hráčov bolo najviac takých, ktorí nakoniec hrali už len zo zotrvačnosti.

3/ Posledá skupina bola najpočetnejšia a nikdy nezostávali dlho. Ak si aj príbeh prečítali, tak si z toho vyvodili, že to je bojová hra. Čo znamená, že sa tu bije a každý môže zabíjať každého bez rozmyslu. Väčšinou veľmi skoro  zistili, že to tak nie je , a keďže ich motivovalo len zabíjanie, tak po určitom leveli  zastali a už ničili len oveľa slabších, aby nakoniec odišli . Tí ktorí, čo to pochopili z hry, snažili sa pripojiť k silnejším,tým získali určitú ochranu aj výzbroje zdarma.Aj keď ani to netrvalo do nekonečna, málokto má rád , keď ho využívajú.

A v tejto skupine boli aj takzvaní "žobráci",ktorí miesto toho aby sa snažili, tak otravovali veľké levely " Vyexpíš ma? " "Dáš mi yangy ? " " dáš mi výzbroj" . A doslova sa urazili, ak sa im povedalo, aby pracovali,alebo išli hrať niečo iné. Myslím , doslova bolo na smiech, keď bojovník 20 lvl , žiadal šamana 35 lvl nech ho vyexpí a urazil sa ,keď mu šaman vysvetľoval, že aj keby súhlasil, nedá sa.

Spolupráca v tejto hre je  naozaj potrebná, veď celá je postavená  na cechy. Ale medzi spoluprácou a parazitovaním je veľký rozdiel.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?