Klamstvo ako marketingový nástroj ?

Autor: Kati Rusková | 21.9.2013 o 9:12 | (upravené 21.9.2013 o 10:36) Karma článku: 7,56 | Prečítané:  370x

Marketing je zabezpečovanie, predpokladanie alebo ovplyvňovanie dopytu po tovaroch a službách .Alebo Marketing je práca s trhom. Jeho základným cieľom je uskutočniť výmenu. Ide tu vlastne o uspokojovanie potrieb resp. želania zákazníka pričom zákazníkove želanie je potreba podmienená kúpnou silou zákazníka.

V časoch zamatove revolúcie  " ... sľúbili sme si lásku,sľúbili pravdu vravieť len ." Láska sa pomaly vyparuje zo všedného života a nahradzuje ho sex. A čo sa pravdy týka..... V posledných rokov začína strácať svoj význam . Ak si niekde prečítate alebo počujete " máte to zadarmo ", tak určite je to dosť drahé. Síce za hlavný produkt  nezaplatíte nič, ale za vedľajší , bez ktorého ten hlavný produkt nedostanete ,za ten áno.

V posledných mesiacoch som rozmýšľala o eshopoch, vyskúšať svoje skúsenosti v predaji. Nájsť si iný druh práce ,aj keď podobný. Lenže nemôžem zbytočne míňať peniaze. Zo skúsenosti viem, že aby človek zistil, či obchod bude úspešný, či jeho produkt ľudia aj budú kupovať, treba minimálne rok . Ako som sledovala ponuky eshopov väčšina síce ponúka eshop zdarma,ale znamená to , že 30 dní zdarma a potom plať . Lenže 30 dní nie je dosť  na vytvorenie vhodného eshopu a propagácie,bez ktorej žiaden obchod nefunguje dobre. Preto som sa potešila,keď som zistila, že existuje shop, ktorý môžem prevádzkovať zadarmo na neurčitý čas. Tridsať dní môžem prevádzkovať , akoby som  ho mala predplatenú verziu a potom  sa môžem rozhodnúť , či si predplatím niektorú plnú verziu, alebo si nechám verziu zadarmo , aj keď  funkcie budú slabšie. Zdalo sa mi to fér, tak som to skúsila. Kým som natypovala produkty, vybrala katalogy ,kde budem propagovať , prešiel ten mesiac. Keďže som ešte nevedela, či  bude predaj úspešný ,rozhodla som sa, že zostanem pri tej slabšej verzii a behom 2-3 mesiacov prejdem k platenej.Aké bolo moje prekvapenie,keď túto bezplatnú veriu som nenašla . Po mojom dopyte som sa dozvedela, že síce pôvodne bol zámer zaviesť aj bezplatnú verziu, ale potom sa to zamietlo a nedopatrením zabudli zmeniť hlavnú stranu a FAQ stránky. Zaujímavé však? Samozrejme tým moja práca vyšla nazmar a vzdala som sa skúšania. Ak raz budem mať dostatok fiancii, tak si dám urobiť eshop odborníkom . Zaplatím, ale aspoň budem vedieť dopredu koľko .

Zaujímavá skúsenosť bola aj v zoznamkách, všetky oznamujú , že sú na úrovni .Vyskúšala som niekoľko,žiaľ zistila som, že sú to vlastne akési pokecy a mužskí sú väčšinou ženatí, alebo majú priateľky ,ale potrebujú sa s niekým porozprávať pri káve. Väčšina mala v motte "u teba či u mňa" a to ma primelo k zamysleniu.Nie je to snáď trh kurtizán  a gejš ? Keďže nemám podobné sklony , tak som  zo všetkých vymazala profil .

Zaujala ma reklama jednej zoznamky, kam som sa pohla na nete, všade  som  ju mala pred očami .propaguje aká je na úrovni,a ako ľahko človek nájde cez ňu partnera. Na pohľad seriozna firma, ústretová k zákazníkom. Pomyslela som si,vyskúšam. Aj keď ma mohlo varovať ,že je to zadarmo. Pri registrácii som sa dozvedela, že pracuje pre nich renomovaná psychologička a môžem poslať 10 správ . Ak by som chcela viac, tak si to budem musieť predplatiť. Tak fajn, skúsim a ak tu budú slobodní mužskí,tak aj  zaplatím,za vyššiu verziu.

Prvý šok som dostala, keď som si prečítala profil pre mňa vybraných pánov. Renomovaná psychologička, pre mňa fajčiarku , knihomoľku ,ktorá rada cestuje a chodí na túry ,vybrala nefajčiarov, ktorí fajčiarov považujú za to najhoršie čo môže byť. Ľudí čo radšej sa piplajú v záhrade, max  noviny si prečítajú. No snáď tá turistika, na tú by sa dali nahovoriť. Moje  skúsenosti hovoria, že profil je dobrá vec, ale je ktomu treba aj rozhovor. A tu som zažila ďaľší šok.Áno, mohla som poslať správu, ale len formou emotikonov. Určite pri tenedžeroch je to normálne,ale pri dospelých a v zoznamke? A dokonca som ani nevedela prečítať správy ktoré prišli pre mňa. Vraj ak zaplatím, tak si to môžem prečítať. A aj  normálnu dospelácku správu  budem aj vidieť poslať a uvidím aj fotografie predpokladaných partnerov . Tak som si chcela zistiť ,  koľko ma to bude stáť. Zatmelo sa mi pred očami, suma bola veľmi vysoká a musela by som ju zaplatiť za celý rok. A tá suma bola len najnižšia,boli ešte dve vyššie. Zamyslela som sa.Mám nejaké skúsenosti so zoznamkami  z obdobia pred Zamatovou aj po nej.Psychológom moc neverím,tak to že táto nie je na úrovni ma tak veľmi nezlostilo. Lenže , kde mám istotu , že po zaplatení nebudem musieť zaplatiť aj druhú a tretiu triedu, aby som sa dopracovala  k potrebným informáciam ,ktoré ani nemusia byť uspokojivé.Tak som aj tu vymazala profil . Nie je predsa nutné ,aby som sa zoznamovala takýmto spôsobom. Bola som len zvedavá a jedna nikdy neviem.lenže vyhodiť peniaze za niečo čo ani nemusí byť pravda? tak to nie .

Možno z predchádzajúcich riadkov vyzerá, že chcem veci zadarmo.Nie je to pravda.Viem, že za všetkým je práca a tú treba zaplatiť. Ale nemám rada , keď  ma klamú,zavádzajú a v posledných rokoch je to čím ďalej tým viac zaužívané.Každá firma ponúka akcie pri tovare, službách,je ich neúrekom človek ani nevie sledovať ceny pred a po akcii . A tak pri nákupe tovaru, služieb často až neskoro človek zistí, že cena v akcii , bola oveľa vyššia ako bežná cena mimo akcie. Klamstvo sa stáva súčasťou nášho života a pomaly a iste bude rovnocenná slovám  šikovnosť, úspešnosť. Je to smutné......

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?